Saturday, August 04, 2018

FB har mistet all troverdighet




Vi husker vel alle da Mark slettet det historiske bilde fra Vietnam fra vår statsministers FB-konto.




Likeledes har andre også fått føle pisken til Mark og fått slettet bilder og poster og blitt utestengt. Ikke minst går mine tanker til Shurika og hva hun har opplevd. Vel nå kom også dette til meg da jeg ble utestengt i 24 timer på grunn av et bilde (må jeg anta). Jeg postet noe med et kjent historisk bilde fra 2. Verdenskrig (må velge mine ord forsiktig her fordi hvis du bruker N*z* så ligger man i faresonene) hvor kjente medlemmer (kjente ledere som sener ble dømt til døden for krigsforbrytelser) av et visst arbeiderparti (Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei (NSDAP, tysk for «Det nasjonalsosialistiske tyske arbeiderparti» - Wikipedia) gjør en viss hilsen sammen med noen katolikker/jesuitter/kardinaler/prester.

Posten ble altså slettet uten annen begrunnelse enn at FB ikke likte det (uegnet eller støtende eller noe med retningslinjer som det er umulig å finne ut av). Poenget var at disse prester gjorde denne hilsen. Enten så er Mark en overbevist katolikk/jesuitt eller så har Roma kjøpt opp FB. Mest av alt tror jeg han er en sosialist som elsker sin plass i «eliten» (har forlatt folket og den opprinnelige ideen sin) og nå jakter sammen med «eliten» på «høyreekstremister». Uansett så går det med fjesboka som med alt annet sosialistene eller Roma får tak; rett i dass. På tide å komme seg ut? Eller i det minste så får Mark se til å publisere sine såkalte retningslinjer så man vet hva man har å forholde seg til.

Hvis jeg var en smart forretningsmann med masse penger og en gjeng med gode programmere og markedsfører rundt meg kunne det nå være tiden for å gi et skremmeskudd til FB ved å lansere en konkurrent. Det skulle ikke forundre meg mye om det FB nå bedriver ikke vil bli tålt særlig lenge og noen ser sitt snitt til å ta knekken på disse sosialister som lager sine egne regler. Hvor mange år skal vi gi FB å regjere alene? Maks 5 år til? *https://www.cnet.com/how-to/social-media-alternatives-to-facebook/*

Jeg har selv rapportert noen få ganger i løpet av over 10 år på FB. Slik regarte FB på noe jeg mente overhode ikke hadde noe på FB å gjøre: «Rapporten din 2. apr. Du har rapportert AFK Street Art anonymt for trakassering.» (Alle husker vel det makkverket av et bilde av Sylvi Listhaug på et hjørne i Bergen). FB svarte: «Takk for rapporten din – du gjorde rett i å fortelle oss om dette. Vi har sett på siden du rapporterte, og selv om den ikke spesifikt bryter noen av standardene våre, forstår vi at siden eller noe som har blitt delt på den, likevel kan være støtende for deg og andre»

Likeledes er det verdt å nevne at for ca. 5 år siden byttet plutselig FB mitt konto navn fra Kjell Sørsdal til Kjell Sorsdal. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har klaget på dette uten engang å få svar. Det kommer bare noe svada som «Vi har mottatt rapporten din og setter pris på at du er tålmodig mens vi arbeider med å løse tekniske problemer på Facebook.» Saken er at hvis jeg prøver å bytte tilbake så går det ikke fordi som de sier: 1. Du har bytte for mange ganger (jeg har ALDRI bytte en eneste gang) og 2. (som nå) «Du kan ikke oppdatere navnet ditt, fordi du tidligere har bekreftet ditt nåværende navn. Finn ut mer.»

Vel saken er og blir at FB har blitt for stort og selvrettferdig og det som blir for stort og selvrettferdig ender opp som noe råttent og dårlig.

Og
https://resett.no/2018/01/23/shurika-hansen-er-nok-en-gang-utestengt-fra-facebook-fordi-hun-kritiserte-noen-for-a-bruke-uttrykket-*******
  

No comments: