Tuesday, January 26, 2016

Kan KS få et nytt liv?

Det ser ut til (i alle fall må vi håpe det) at presset etter dette nye «stuntet» til penne-slikker Gjerlaug har vært merkbart i denne «Katolske Seier» blekka. Anne Gustavsen prøver seg med en «forklaring» og nærmest unnskyldning i sitt innlegg kalt: «Trygt ståsted» hvor hun sier freidig:

«Når KS fra tid til annen tør (ja du så modig ...) å bruke spalteplass på virksomheter og personer som går en annen vei enn vi som pinsebevegelse og kristenfolk liker, er det ikke for å markedsføre eller lovprise. Det finnes ingen skult agenda».

Dette er selvfølgelig løgn på løgn da deres agenda er 100 % klar; nemlig ØKUMENE. Hun fortsetter: «Redaksjonen har ikke blitt fylt av en falsk ånd, som en av våre lesere hevder i uken som gikk». Vel hvis man ikke har en falsk ånd når man påstår at Bruden til Jesus blir helere og mer attraktiv når Hun blir undervist av antikrist så lyver man jo enda mer. I tillegg at man godkjenner paven og da det han står for som en kristen ledere og en autoritet.

Men det er ikke det som denne artikkel skal omhandle. Heller ikke at KS slipper til en av verstingene når det gjelder å få frem en felles plattform for pinsevenner og katolikker gjennom et økumene-kjør av dimensjoner. Dette makkverket til Terje Hegertun må jo være en nytt bestillingsverk i kjent KS stil. Dette skal omhandle et lite notat i samme avis. Se faksimile:


At KS i det hele tatt bryr seg om å ta inn dette kan bety at de nå har fått et press og kanskje endel protester på sitt økumene-kjør. Innsender er inne på noe selv om det store bildet ikke er der. Men det er nok der til å la enhver leser forstå at RKI, og da samarbeidet med RKI, «ikke kan forenes med evangelisk tro». Like så har innsender også gjort seg bryet med å gjøre litt hjemmelekser, men kanskje på noe feil kilde materiell. Det er jo noe jeg etterlyser hos de fleste; at de kunne gidde å sette seg inn i hva RKI bedriver og står for. Hvis enhver pinsevenn av et rent hjerte hadde gjort det så ville vi jo fått en slutt på denne forferdelige forførelsen til disse ulver i fåreklær for lenge siden.

Men tilbake til dette lille innlegget som KS trykker. Innsender kommer nemlig med en meget viktig forespørsel og foreslår (som meg med flere): «Jeg tror det hadde vært fint om KS satte lupen på disse emnene (falsk lære i RKI) når katolisisme behandles som tema, samtidig som man forklarer hva Bibelen sier om de samme emner» - Jesus rike velsignelse til deg kjære søster.

SÅ får vi jo da se om dette vil bli fulgt opp. Jeg har et lite håp eller rettere sagt, jeg må jo ha det.

Hvorfor jeg er såpass negativ er fordi at gjennom snart to år har jeg prøvet å få til det både hos KS og hos Ledere-rådet i Pinsebevegelsen. I min gamle menighet og på Facebook og blogger. Faktisk over alt hvor jeg kan få kontakt. Fordi så mange trenger til frelse i RKI og så mange i Pinsebevegelsen er fart på avveie. Også for om mulig at disse falske forkynnere kan blir frelst en dag.

Saken er den at jeg allerede lørdag, 3. mai 2014 sendt følgende brev til Pinsebevegelse:


Dette ble fulgt opp med et nytt brev den 7. januar 2015:


Begge med kopi til KS og andre aviser (det første), men intet svar fra Pinsebevegelsen.

Da jeg sendt kopi av det andre direkte til Gjerlaug fikk jeg kontakt og de lovet å trykke hvis jeg gjordet om på en del ting. Noe jeg gjordet etter deres ønske uten å miste «meningsinnholdet» som de sa. Men de brøt løftet og trykket ikke. De kunne ikke! Hvorfor? Fordi Pinsebevegelsen har en avtale med RKI om å ikke trykke slike sannheter om RKI. Gjennom NKR har de såkalte basis dokumenter:


hvor det fremgår gjennom noe kalt; TAKT OG TONE FOR SAMARBEIDET at de ikke kan trykke noe negativt om RKI.

Her er det klare kjøreregler for hva medlemmer kan tillate seg ovenfor andre medlemmer. Det går faktisk så langt at pinsebevegelsen har godtatt og ikke evangeliser for katolikker. Pluss mye annen svada og falskneri. Ja det er ille og derfor, siden jeg da nå har drevet en misjonsstasjon i Filippinene hvor vi da har «stjålet» medlemmer fra RKI, så måtte jeg jo spørre om jeg gikk imot min egen menighet (er nå utmeldt).

De er noen feiginger disse hovmodige økumene freak som ikke kan stå frem å ta et oppgjør på dette. Feiginger kommer ikke inn i Guds Rike:

Men de feige og vantro og vanhellige og morderne og horkarene og trollmennene og avgudsdyrkerne og alle løgnere – deres del skal være i sjøen som brenner med ild og svovel. Det er den annen død. Åp 21:8

Omvend dere!

Dette startet allerede i 2006 da noen kuppet (eter min mening) predikantkonferansen (etter en del lobby virksomhet fra ovennevnte) og fikk til konferansen store overraskelse flertall for å legge ned (eller fusjonere som de kalte det) Frikirkerådet og gå inn i NKR hvor da RKI allerede var medlem. Dette med en feigt utgangspunkt i at man var redde for å bli kalt en sekt hvis man ble stående utenfor.

Apg 4:19:
Men Peter og Johannes svarte dem: Døm selv om det er rett i Guds øyne å lyde dere mer enn Gud!

Luk 6:26:
Ve dere når alle mennesker taler vel om dere, for det gjorde også deres fedre med de falske profeter!

Matt 15:9:
Men de dyrker meg forgjeves idet de kommer med lærdommer som er menneskebud.

2Tim 3:5:
De har skinn av gudsfrykt, men fornekter dens kraft. Slike skal du vende deg fra.

Når man har større frykt for mennesker enn det man har for Jesus Kristus så kjenner men ikke Jesus. Og kjenner man ikke Jesus så har man ikke Evig Liv værende i seg.

Så la oss nå se om det stemmer at KS ikke har en agenda. Dette kan de bare bevise ved å slippe til de som har en annen mening enn de selv og deres eiere. (Les: vil kalle antikrist for antikrist). Men det vil ikke skje. Derfor; du lyver igjen Anne! Vel har de latt noen, blant annet David Østby, fått lov å komme med et leserbrev i forbindelse med at de slapp til antikrist på talerstolen på Hedmarks-bunnen, men det var jo bare å gå rundt grøten herr Østby. Jeg hadde faktisk forventet noe annet fra deg.


Dette igjen beviser hvor langt de har kommet i å sette munnkurv på nesten alle med sin «sitt stille i båten» forbannelse. De går ikke av veien for noen ting disse hovmodige halvgale økumene freak med Svartdahl og Hegertun i spissen godt hjulpet av KS. Svartdahl har jo til og med uttalt av vi har masse å lære av RKI. Altså at vi har masse å lære av antikrist.

For å avslutte: vi skriver nå 2016 og det betyr at til neste år skal det feires 500 år siden reformasjonen. Pinsebevegelsen driver nå sammen med RKI i NKR å planlegger dette. Man prøver i disse dager å forklare at reformasjonen var et feilsteg. At den må reverseres. Ja det er så langt som dette økumene fjaset har nådd. Dette er så langt som disse falske lærere har greid å dra det. Dette er så langt denne falske blekka har kommet.

Se:




No comments: