Sunday, May 01, 2016

Å elske – å hate

I det siste, eller skal jeg si; i lengre tid, har jeg blitt beskyldt for å hate katolikker. Jeg trenger ikke forsvare meg mot dette fordi jeg overlater til Jesus å dømme i alt som blir produsert av løgn imot meg. Men det hender, som nå, at jeg skriver og deler for å fremme saken som vi står i; Å ADVARE MOT DET SOM KOMMER, slik at færrest mulig vil bli slukt av Verdenskirken.


Men la meg forklare. Vi driver, og har drevet i lengre tid, en misjonsstasjon på Filippinene på Samal Island der hvor denne nordmannen ble kidnappet for en stud tilbake sammen med to kanadiere. Den en kanadieren er nå halshugget og vi ber for hans familie samt for de og deres familier som stadig er fanget. Vi ber også for alle, også kidnapperne, at de får høre budskapet om Jesus Kristus.

Pastor Arnel, vår pastor som nå har ansvaret mens vi er i Norge, har selv følt på kroppen hva det vil si å elske sine landsmenn og reise ut å forkynne. Vi traff ham første gang i fjellene i Mindanao for flere år siden helt syd i Filippinene hvor vi forkynte evangeliet i en landsby. «Hele» landsbyen lot seg døpe, men på grunn av forfølgelse har vi ikke fått fulgt opp som vi skulle. Pastor Arnel ble kastet ut, hans eiendom ble beslaglagt og hans hus ble brent ned. Vi ble truet til å ikke komme igjen og to av våre pastorer ble truet på livet.

Jeg sier dette fordi leseren skal forstå at det er kjærlighet til katolikker som driver oss ut til å evangelisere. MEN i denne sammenheng sier jeg det også fordi jeg vil bevise at det er noen som virkelig hater katolikker. Enten du tror det eller ikke så er det de som virker mest "hellig". De som ønsker å fremstå som «hellige» i blant oss, men som er glupske ulver som gjerne vil føre hele flokken vill til Roma og videre inn i Verdenskirken.

Jeg kunne ha nevnt mange navn og har gjort det og vil fortsette med det i fremtiden, men akkurat nå er jeg sliten og tar en pause slik at stormen stilner og jeg får puste litt bedre. Det jeg vil poengtere kommer her:

For en tid tilbake ble jeg engasjert av søsken som hadde blitt kastet ut fra Bredtvet Kirke som ble overtatt av katolikker (og disse katolikker hadde da kort etter lovsangfest sammen med pinsevenner for å feire begivenheten), samt at Filadelfia Oslo, som jeg da var medlem i (er utmeldt nå), hadde brukt en katolsk prest til å lede tidebønn på bønnemøte. Han spurte om jeg hadde mulighet til å gjøre noe med dette. Dermed ble jeg engasjert i noe som jeg likevel stod mitt oppe i Filippinene; forklare forskjellen på den katolske jesus og Jesus beskrevet i Skriften.

Jeg skrev brev og tok møter med menigheten uten at dette hjalp. Jeg begynte også å skrive en del innlegg på min blogg:

http://libertyboy.blogspot.no/ - dere får selv søke på titler så finner dere delingen og brevene.

Det første brevet var et «Åpent brev til Pinse» som da selvfølgelig ble sendt til Pinsebevegelsen, men også til ca 10 aviser. Aldri fått noe svar fra verken aviser eller Pinse. Det neste var «Oppfølger til åpent brev ...» Det ble lovet trykket i KS, men de brøt løfte.

Men det er innholdet i disse brev som vi skal konsentrere oss om og kanskje du ikke gidder å slå opp, så her kommer helt kort;

Norges Kristen Råd (NKR) har medlemmer fra de fleste kirkesamfunn også er den Romersk Katolske Institusjon (ikke noe kirkesamfunn, men en institusjon -RKI) medlem der. NKR har såkalte basis dokumenter som medlemmene må forholde seg til. Et av de forklarer at man ikke skal evangelisere hverandre. Altså kort fortalt så kan ikke pinsevenner evangelisere til katolikker. Jeg spurte da Pinse og min menighet om jeg var i opposisjon til bevegelsen samt menigheten når jeg evangelisert til katolikker gjennom vår misjonsstasjon i Filippinene. Selvfølgelig overalt hvor vi treffer katolikker da de alle trenger å høre det Sanne Evangelium om den Sanne Jesus.

Vel for å gjøre historien kort; dette har ført til at vi i dag har rykket inn en annonse i Dagen som advarer mot flørtingen med katolikker gjennom NKR. Stod i Dagen på side 18 den 8. april eller senere tror jeg. En fredag. Finnes også på FB. Vi har også godt sterkt imot at Sommerfestivalen kalte inn denne "hoff presten" til paven sommeren 2015.

Dette har det blitt bråk om og sist nå har jeg da blitt beskyldt for å hate katolikker.

Jeg bryr meg som sagt ikke noe om det, men vil gjerne stille et spørsmål gjennom å referer Leonard Ravenhill:

Could a mariner sit idle if he heard the drowning cry? Could a doctor sit in comfort and just let his patients die? could a fireman sit idle, let men burn and give no hand? Can you sit at ease in Zion with the world around you DAMNED?

Fritt oversatt:

Kan en sjømann sitte inaktiv hvis han hørte en som drukner gråte? Kan en lege sitte komfortabelt og bare la sine pasienter dø? Kan en brannmann sitte inaktiv, la menn brenne og gir ingen hånd? Kan du sitte rolig i Sion med verden rundt deg er forbannet?

Altså som jeg pleier å si. Det er ikke den som advarer som hater, det er de som lar være. Som det står i Esekiel 3:

18 Når jeg sier til den ugudelige: Du skal visselig dø! – og du ikke advarer ham, ikke taler og advarer den ugudelige for hans ugudelige ferd for å holde ham i live, da skal han, den ugudelige, dø for sin misgjernings skyld, men hans blod vil jeg kreve av din hånd. 19 Men når du har advart den ugudelige, og han ikke omvender seg fra sin ugudelighet og fra sin ugudelige ferd, da skal han dø for sin misgjernings skyld, men du har reddet din sjel. 20 Og når en rettferdig vender seg bort fra sin rettferdighet og gjør urett, så legger jeg en anstøtsstein i hans vei – han skal dø. Når du ikke har advart ham, skal han dø i sin synd. De rettferdige gjerninger som han har gjort, skal ikke kommes i hu. Men hans blod vil jeg kreve av din hånd. 21 Men når du har advart den rettferdige om at han, den rettferdige, ikke skal synde, og han da ikke synder, da skal han visselig leve, fordi han lot seg advare. Og du har reddet din sjel. Esek 3:18-21

Det er jo de som bare står å ser på at huset brenner ned selv om de vet at noen ligger å sover som hater. Ikke de som tar en øks å slår inn døra og drar vedkommende som sover ut av huset etter håret om nødvendig og om nødvendig med fare for eget liv.

Man kan ikke være en etterfølger av Jesus uten å hate det Han hater og elske det Han elsker! Jesus hater urettferdighet og elsker rettferdighet. Han hater løgn og elsker sannhet.

Han hater blant annet mye av all den forferdelige lære og forførelse som foregår i RKI. Og han elsker at noen går imot det. De som ikke forstår at vi elsker katolikker, men hater det de blir utsatt for må jo rett og slett omvende seg!

Jesus har lært meg å elske alle mennesker. Også de som sprer løgn. Vi ber for de til omvendelse.

PS. Om noen skulle ønske å støtte vår virksomhet i Filippinene så ta kontakt :)


No comments: